9 Şubat 2022 Çarşamba

Sosyal Medya Vergisi

Sosyal Medya Vergisi

Sosyal medya vergisi, hükümetlerin sosyal medya kullanımına vergi koyma girişimidir. Mevzuatın temel motivasyonu konuşmayı sansürlemek ve haber kalitesini yükseltmektir. Ancak sorun, yeni yasanın herhangi bir kesin kanıta dayanmaması ve birçok yasal engele sahip olması gerçeğinde yatmaktadır. Dahası, hükümetin bu tür vergilerin nasıl düzgün bir şekilde toplanacağı hakkında hiçbir fikri yoktur. Bu nedenle, önerilen mevzuat büyük ölçüde teoriktir.

Hükümetin sosyal medya vergisinin gelirine ilişkin ilk projeksiyonları yeni araştırmalara dayanarak revize edildi. Hükümet, verginin 2022 yılına kadar 131 milyon ABD Doları getireceğini öngörmüştü, ancak elde edilen gelir çok daha düşük. Temmuz 2018 itibariyle Maliye Bakanlığı, verginin her yıl 284 milyar UGX veya 78 milyon dolar artacağını tahmin etti. Ancak bu, önerilen yasanın etkisini dengelemek için yeterli değildir. Uganda Gelir İdaresi Başkanlığı, uygulamanın ilk yılında% 83, ikincisinde ise% 6'lık bir eksiklik bildirdi.

Uganda hükümetinin sosyal medya vergisi, kullanıcılara ayda yaklaşık 1,5 dolara veya yılda 19 dolara mal olacak. Birçok Ugandalı'nın günde bir dolardan daha az yaşadığını düşünürsek, bu vergi mutlak bir öfkedir. Hükümet, verginin yılda 19 milyon dolar getireceğini iddia ediyor, ancak vergi bu tutarı 2020 yılına kadar artırmayacak. Ancak sosyal medya kullanıcıları ve aktivistleri, yeni verginin ifade özgürlüğünü ihlal ettiğini ve Ugandalıları yoksullaştıracağını söylüyor. İnsan hakları aktivistleri vergiye anayasal bir meydan okuma hazırlıyorlar.

Sosyal Medya Vergisi
4/ 5
Oleh
Yorum Yap


EmoticonEmoticon