9 Şubat 2022 Çarşamba

Sosyal Medya Terimleri

Sosyal Medya Terimleri

 

Sosyal medya dünyasına yeni başlayan biriyseniz, pazarlamacılar tarafından kullanılan terim ve ifadelerle kafanız karışabilir. Bu kelimelerin bazılarının çok özel bir anlamı var. İlki yerel reklamcılık olarak adlandırılır. Normal bir gönderinin biçimini ve stilini taklit eden, ancak sponsorlu bir etikete sahip bir reklam gönderisidir. Aynı zamanda normal bir içerik parçası gibi görünüyor. Sponsorlu bir gönderi için başka bir terim de, bir markanın mevcut bir etkinliğe atladığı ve izleyiciyi bu konuda yayınlayarak ve işleriyle ilişkilendirerek meşgul ettiği newsjacking'dir. Ve tabii ki, organik erişim var, bu da herhangi bir ücretli promosyon olmadan ulaşılan benzersiz insan sayısıdır. Bu, bir markanın içeriğinin, başka türlü farkında olmayan kişilere ulaştığı anlamına gelir.

Sosyal medya pazarlaması için başka terimler de var. En yaygın olanlardan biri "yaprak dökmeyen içerik" dir." Bu tür içerik iyi yaşlanır ve değerini korur. Aynı zamanda sosyal medyada geri dönüşüm için de harikadır, çünkü yayınlanma tarihi nedeniyle alaka düzeyini kaybetmez. Pazarlamacıların kullanabileceği üçüncü bir terim "karanlık sosyal" dir." Bu, aynı platformu pazarlama amacıyla kullanmaktan kaynaklanan web trafiğini ifade eder. Bunun izlenmesi zordur ve çoğu zaman kullanıcıların bağlantıları özel olarak paylaşması nedeniyledir.

İşletmelerin bilmesi gereken yeni bir terim "a / b testi" dir." Bölünmüş test olarak da bilinen A / B testi, bir sosyal medya yayınının farklı bir yayına kıyasla etkinliğini ölçer. Bu yöntem, pazarlamacıların müşterileri çekmek için hangi içeriğin daha etkili olduğunu görmelerine yardımcı olur. Pazarlamacılar, iki farklı sosyal medya yayınının performansını ölçerek hangisinin en iyi performansı gösterdiğini belirleyebilir. A / B testi bunu ölçmenin iyi bir yoludur.

Sosyal Medya Terimleri
4/ 5
Oleh
Yorum Yap


EmoticonEmoticon